آیت الله سیستانی دوشنبه را اول ماه محرم ۱۴۴۶ اعلام کرد برگزاری «کرسی تفسیر موضوعی قرآن کریم» در حرم امام‌رضا(ع) عزاداری هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در "حسینیه حرم" زیارت دلیل رفاقت بود یادی از استاد کاظم مدیرشانه چی، چهره ماندگار علوم حدیث و استاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزاری آیین سنتی «اذن عزا» حضرت سیدالشهدا‌(ع) در حرم امام‌رضا(ع) + جزئیات به کی رأی بدیم؟! آیینه‌ها، در عبادت یار | درباره هنر چهارصدساله آینه‌کاری در حرم امام‌رضا(ع) راز سجده مروری بر آموزه‌های امام رضا(ع) درباره عزای سیدالشهدا(ع) اجتماع بزرگ هیئت‌های عزادار حسینی در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ۶۰۰ کودک‌ونوجوان یتیم، میهمان آستان قدس رضوی شدند استقرار ۳۲ صندوق اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) یادی از فیلسوف، حاج ملاهادی سبزواری | در دیده اسرار همه خانه اوست تربیت مهدوی افق می‌خواهد راز عظمت ۲۵ ذی‌الحجه و نزول سوره «انسان» و آیه «هل اتی» فراخوان ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین آغاز شد پیکر مطهر سرباز شهید مرزبانی، در مشهد تشییع شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) همه آنچه باید درباره مباهله بدانیم | حقانیت جاوید اسلام
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعه المصطفی در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۱۰۹۳۲
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعه المصطفی در مشهد برگزار شد
اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی با حضور ۱۰۹ شرکت کننده نهایی از ۱۰ ملیت در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی فرزندان و خانواده‌های طلاب جامعه المصطفی (ص) با حضور نخبگان قرآنی همسران و فرزندان طلاب ملیت‌های مختلف جهان اسلام در مشهد، مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت با حضور رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری و روحانیت و جمعی از اساتید و خانواده‌های قرآنی برگزار شد.

رئیس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری و روحانیت در این مراسم با اشاره به اهمیت خواندن قرآن در خانه بیان کرد: کلمات قرآن نورانیت خاصی دارد. تمامی صدا‌ها و الفاظ قرآن نورانی است. سفارش شده است با خواندن قرآن خانه‌هایتان را نورانی کنید، هنگام خواندن قرآن پاکیزه باشید. حقیقت قرآن چیزی نیست که در برگه کاغذ است، حقیقت آن در قلب‌هاست، در قلب کسانی که خداوند متعال به آن‌ها عطا کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: اگر در سبک و سیره زندگی ما آموزه‌های قرآنی جاری نباشد و در خانه‌ها قرآن تلاوت نشود به یک خرابه می‌ماند. در خرابه فرشتگان نمی‌آیند. اگر انسان تلاش کند وجود خود را به قرآن نزدیک کند می‌تواند در سایه انس با قرآن، آرام آرام کلام نورانی حق را به دل و جانش وارد کند و در ادامه تبدیل به وجهه علمی قرآن بشود.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان نیز در بخش دیگری از این مراسم به اهمیت جایگاه خانواده در قرآن اشاره کرد و گفت: خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌ها و رسالت جامعه المصطفی از جایگاه اصیلی برخوردار است. هدف جامعه المصطفی این است که خانواده‌ای را تربیت کند که هم آموختن را آموزش دهد هم فرزندان آنان همراه طلاب عزیز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح اظهار کرد: خداوند در قرآن به پیامبر (ص) می‌فرماید ما تو را برای بشریت مبعوث کردیم، پدر و مادر هم برای فرزندان مانند پیامبر، راهنمای آن‌ها هستند و موظفند به فرزند خود نماز و تمام واجبات را آموزش دهند و آموزش قرآن نیز یکیاز وظایف والدین قرآنی است. نظام تربیتی خانواده در قرآن فوق العاده، علمی و به روز است و برای همه زمان‌ها مناسب است. 

دبیر اجرایی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآنی جامعه المصطفی عنوان کرد: بیش از ۵ هزار نفر در این دوره در ۵۴ رشته قرآنی شرکت کردند که در نهایت حدود ۵۵ نفر به عنوان برگزیده در تمامی رشته‌ها انتخاب شدند. همچنین از ۴۷ ملیت در این جشنواره شرکت کردند، ۱۰ ملیت به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضوی خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی این جشنواره تعداد ۱۰۹ نفر به تفکیک ۴۹ نفر پسر، ۳۸ نفر دختر و ۲۲ نفر از همسران از ۱۰ ملیت؛ آذربایجان، افغانستان، الجزائر، اندونزی، پاکستان، تاجیکستان، عراق، گینه، نیجریه و هندوستان رشته‌های اذان، حفظ کل و اجزاء، قرائت تحقیق و ترتیل، قرائت تقلیدی و مناجات‌خوانی به عنوان نفرات برتر از نمایندگی‌های اصفهان، قم و مشهد در دو نوبت صبح و عصر با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مراسم از نفرات برتر تجلیل و از مجموعه بازی فکری جامعه المصطفی با موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->